معاون وزیر جهادكشاورزی: توسعه بخش كشاورزی به نهضت ملی تبدیل شده است
نوشته شده توسط : gogos

'سیدرحیم سجادی' روز سه شنبه در نشست ستاد اجرایی توسعه بخش كشاورزی خراسان شمالی در بجنورد افزود: با توجه به اینكه رهبر معظم انقلاب بر این مهم تاكید فراوان دارند باید نسبت به بحث كشاورزی دید ویژه ای داشت.

وی گفت: امروز مسایل توسعه ای بخش كشاورزی از سوی شخص رییس جمهور به صورت ویژه پیگیری می شود كه تشكیل 'ستاد اجرایی توسعه بخش كشاورزی' در استانها در این راستا است.

او افزود: فضایی كه اكنون در كشور برای توسعه كشاورزی به وجود آمده فرصت بسیار خوبی است تا در كوتاهترین زمان به اهداف توسعه این بخش كه استقلال كشور را رقم می زند دست پیدا كنیم.

معاون وزیر جهاد كشاورزی همچنین به عملكرد دولتهای نهم و دهم در بخش كشاورزی اشاره و بیان كرد: در بخش آبیاری تحت فشار با حمایت ویژه رییس جمهور تاكنون عملكرد مثبتی برای وزارت جهاد كشاورزی به ثبت رسیده است.

وی افزود: طی چهار سال فعالیت دولت نهم سامانه آبیاری تحت فشار در سطح 290 هزار هكتار از كشتزارهای كشور اجرا شد حال آنكه با گذشت 5/2 سال از عمر دولت دهم این طرحها در سطح 361 هزار هكتار اجرا شده است.

معاون امور آب و خاك وزارت جهاد كشاورزی گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته حدود یك میلیون و 144 هزار هكتار از كشتزارهای آبی كشور كه عمدتا از آبهای زیرزمینی تامین آب می شود به آبیاری تحت فشار مجهز خواهد شد.

سجادی به ایجاد شبكه های فرعی و پوشش زمینها نیز اشاره و بیان كرد: طی فعالیت دولت نهم 85 هزار هكتار از مزارع با ایجاد شبكه های فرعی زیرپوشش رفت و طی

5/2 سال از عمر دولت دهم نیز این طرحها در سطح 186 هزار هكتار اجرایی شده است.

وی درباره انتقال آب با لوله به مزارع در راستای مصرف بهینه آب زراعی نیز گفت: طی چهار سال عملكرد دولت نهم ایجاد خط انتقال آب زراعی 10 هزار كیلومتر بود كه در دولت دهم این طرح به طول 14 هزار و 372 كیلومتر اجرا شده است.

او در خصوص جذب اعتبارات از سوی ستاد اجرایی توسعه بخش كشاورزی در استانها نیز گفت: اگر استانی موفق به جذب اعتبارات تخصیصی خود نشود این اعتبار به استانهایی كه در این بخش دارای طرحهای توجیهی باشند انتقال داده خواهد شد.

وی از اعضای ستاد اجرایی توسعه بخش كشاورزی استانها خواست اعتبارات تخصیصی را با توجه به شناسایی اولویتهای بخش كشاورزی منطقه خود، جذب و هزینه كنند.

سجادی بر فعال نگه داشتن ستاد اجرایی توسعه بخش كشاورزی استان تاكید و بیان كرد: نهضتی كه در بخش كشاورزی آغاز شده یقینا بر امنیت بخش غذایی كشور كه از سوی دشمنان ما تهدید می شود تاثیرات مهم و تعیین كننده ای خواهد گذاشت.

وی افزود: شتاب بخشیدن به فعالیت ستاد اجرایی توسعه بخش كشاورزی در استانها باعث می شود تا نیاز به واردات بخش كشاورزی به حداقل رسیده و به استقلال در تولید دست پیدا كنیم.

معاون وزیر جهاد كشاورزی در خصوص وضعیت كشاورزی خراسان شمالی نیز گفت: این استان از قابلیتهای بالقوه ای در بخش كشاورزی برخوردار است كه انتظار می رود ستاد توسعه بخش كشاورزی استان نقش موثری در رفع مسایل و مشكلات آن داشته باشد.

سجادی خواستار سرمایه گذاری دستگاههای مرتبط با بخش كشاورزی خراسان شمالی در این زمینه شد.

وی در خصوص اعتبارات بخش كشاورزی خراسان شمالی نیز گفت: اعتبارات استان در این بخش پارسال 174 میلیارد ریال بود كه در نشست برنامه ریزی آب و خاك وزارت جهاد كشاورزی این رقم امسال به بیش از دو برابر افزایش خواهد یافت.

او افزود: این وزارتخانه وظیفه خود می داند كه فضای ایجاد شده در توسعه بخش كشاورزی خراسان شمالی را تقویت كند.ك/2

623/626





:: برچسب‌ها: اسپانیا ,
:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: